كتاب «النص الخالد لم و لن يحرف ابدا»

نویسنده: سيدعلی موسوی دارابی
ناشر: بنياد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی
۶۴۴ صفحه

_______________________________

اين اثر قرآنی، در راستای اثبات تحريف‌ناپذيری قرآن كريم نوشته شده و معنی عنوان كتاب نيز در همين راستا و به معنای متن جاودانه است كه نه در گذشته تحريف شده و نه در آينده دچار تحريف می‌شود.
در اين زمينه كتاب‌های فراوانی نوشته شده است اما اين اثر پاسخ كسانی است كه علمای شيعه را به تحريف قرآن متهم می‌كنند، از اين رو در سه بخش با عناوين نصوص ائمه اهل بيت(ع) در صيانت قرآن از تحريف، اقوال علمای شيعه در عدم تحريف قرآن و نظرات علمای اهل سنت در دفاع از نظر شيعه به اين موضوع مهم پرداخته شده است.
در بخش نخست ديدگاه ائمه اهل بيت(ع) از امام علی(ع) تا امام زمان(عج) و پيامبر اكرم(ص) پرداخته و در بخش دوم ديدگاه‌های ۱۱۴ تن از علمای شيعه از قرن دوم تاكنون مورد بررسی قرار گرفته و در بخش سوم نيز ديدگاه‌های بسياری از علمای اهل سنت مبنی بر اينكه علمای شيعه قائل به تحريف نيستند، آورده شده است.
در اين كتاب از بيش از يكصد منبع از جمله الايضاح شيخ مفيد و مجمع‌البيان علامه طبرسی استفاده شده است.
كتاب «النص الخالد لم و لن يحرف ابدا» توسط سيدعلی موسوی دارابی به زبان عربی در ۶۴۴ صفحه به رشته تحرير درآمده و بنياد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی آن را در هزار نسخه در قطع وزيری و به بهای ۱۹۰ هزار ريال چاپ و روانه بازار نشر كرده است.