دیدار هیاتی از مفتیان کشور روسیه با معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب

 

هیاتی از مفتیان کشور روسیه با حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب و رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که به همت مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان ضمن خوشامدگویی به تبیین ضرورت اتحاد مسلمین پرداخت و گفت: وحدت مسلمین امری ضروری است و باید همه کشورهای اسلامی به آن اهتمام بورزند تا در سایه وحدت مانع از زورگویی های دشمنان شوند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی افزود: اگر کشورهای اسلامی متحد باشند امریکا جرات تحریم هیچ کشور اسلامی را نخواهد داشت زیرا در آن صورت خود امریکا مورد تحریم کشورهای اسلامی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: اگر کشورهای اسلامی یک واحد پول متحد برای خود داشته باشند می توانند دلار را از گردش مالی جهان اسلام حذف کنند و اقتصاد اسلامی را رونق بخشند.

دکتر نبویان با اشاره به وضع نامساعد یمن گفت: باید کشورهای مسلمان یک ارتش متحد مانند ناتو ایجاد کنند تا از کیان مسلمین در مقابل تجاوزات دفاع کند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب در تبیین مفهوم وحدت اظهار داشت: منظور ما از وحدت این نیست که مذاهب اسلامی در یکدیگر ذوب شوند یا دست از اعتقادات خود بردارند، بلکه منظور ما این است که با توجه به ۹۰ درصد اشتراکات بین شیعه و اهل سنت باید به بیان اشتراکات بپردازیم.

وی در ادامه گفت: بسیاری از اختلافات ناشی از جهل و سوء تفاهم ها است و این از وظایف علما و نخبگان است که در فضاهای علمی به بررسی موارد اختلافی بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان رمز موفقیت مسلمانان را در عمل به قرآن دانست و افزود: قرآن کریم  صریحا دوستی با دشمن خدا را که مصداق آن امریکا و اسراییل هستند ممنوع کرده است.

وی گفت: در قرآن آمده دشمن خدا را برای خود ولی قرار ندهید و این ولایت سه معنا دارد: اول اینکه  محبت با امریکا و اسراییل ممنوع است، دوم اینکه همکاری با آنها ممنوع است و سوم اینکه پذیرش هژمونی آنها در منطقه ممنوع است.

دکتر نبویان تصریح کرد: کشور عربستان ۱۱۰ میلیارد دلار اسلحه از امریکا خرید و جدیدا هم ۴۵۰ میلیارد دلار برای حفاظت خود به امریکا داده اما امریکا به آنها لقب گاو شیرده داده است؛ زیرا به دشمن خدا پناه برده و خلاف قرآن عمل کرده است.

در پایان این  دیدار موسی بیگوف از مفتیان کشور روسیه ضمن تایید سخنان دکتر نبویان افزود: متاسفانه دشمنان ما در حال فعالیت های شبانه روزی هستند تا به ایجاد تفرقه در جهان اسلام بپردازند. تمامی تبلیغات رسانه غرب در مورد اسلام دروغ است زیرا آنها داعش و تکفیری ها را به عنوان نماد اسلام معرفی می کنند در صورتیکه اسلام به دنبال  رحمانیت و صلح است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که جبهه مقاومت در سایه وحدت مسلمانان به پیروزی نهایی خواهد رسد.

خاطر نشان می شود در پایان به هریک از مهمانان روسی عبایی به رسم هدیه به داده شد.