دیدار معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب با مدیران ارشد ویکی شیعه

 
 
حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالحسینی معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب و رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با مدیران ارشد ویکی شیعه دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالحسینی اظهار داشت: هدف از این دیدار بررسی و گفتگو پیرامون ایجاد پایگاه ویکی تقریب است.
معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب تاکید کرد: ویکی تقریب بستر مناسبی خواهد بود تا واژه ها، مفاهیم و چهره های تقریبی در آن توضیح داده شود و با سهولت در دسترس مخاطبین قرار گیرد.
در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حقانی مسئول پایگاه ویکی شیعه اظهار داشت: تفاوت بین نگارش ویکی با نگارش کتاب و مقاله در این است که ویکی شبیه روزنامه نگاری است و باید در آن عمومی نویسی، ساده نویسی و عدم استفاده از واژگان سخت و اصطلاحی رعایت شود.
وی گفت: افرادی که می توانند ویکی نویس باشند اندک هستند و بیشتر محققین حوزوی و دانشگاهی مهارت ویکی نویسی ندارند.
حجت الاسلام والمسلمین حقانی با اشاره به قواعد ویکی نویسی تاکید کرد: در ویکی نویسی تحلیل و مقایسه انجام نمی شود و فقط توضیح و توصیف وجود دارد. در ویکی نویسی پسند مخاطب مهم است و مخاطب در موضوع عوام محسوب می شود گرچه ممکن است در موضوع دیگری متخصص باشد.
وی در پایان افزود: ایجاد ویکی یکی از کارهای بسیار مفید و البته بسیار پرهزینه است و باید امتداد داشته باشد زیرا برای مدت زمان محدود ایجاد ویکی منطقی و مثمر ثمر نیست.