دبیرکل مجمع جهانی تقریب در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی: خط اصلی مقابله با استکبار جهانی، وحدت جهان اسلام است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت:امروز به برکت خون شهدایی چون  سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، داعش در عراق و سوریه با شکست مواجه شده  و آمریکا در حال خروج از منطقه است.

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، صبح امروز در قم با آیت الله مکارم شیرازی دیدار و گفتگو  و  گزارشی از اهداف و فعالیت ها و اقدامات این مجمع ارائه کرد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این دیدار، با اشاره به سفارشات مقام معظم رهبری در حکم انتصابی ایشان به سمت دبیر کلی مجمع تقریب و ضرورت پیگیری آن سفارشات اظهار داشت:خط اصلی مقابله با استکبار جهانی، وحدت جهان اسلام است.

وی با بیان این مطلب اظهار داشت:استکبار جهانی در طی ۳۰۰ سال اخیر در حال تلاش برای ایجاد تفرقه بین اجزای جهان اسلام بوده و با خلق گروههای تکفیری و فرقه های تندرو، همچون داعش سعی کرده است، در جهان اسلام رخنه ایجاد کرده و  یک چهره مشوه را از جهان اسلام به دنیای خارج معرفی و  استقبالی که مردم به دلیل تلاشهای امام راحل و مقام معظم رهبری از اسلام داشتند را  متوقف کند.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری افزود:امروز به برکت خون شهدایی چون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، داعش در عراق و سوریه با شکست مواجه شده  و آمریکا در حال خروج از منطقه است.

وی خاطر نشان کرد:تکلیفی که ما امروز به گردن داریم، حرکت به سمت ایده و فکری است که مرحوم آیت الله العظمی بروجردی در زمینه تقریب مذاهب پیگیری می کردند؛تقریب در نزد ایشان به معنای دست برداشتن از عقاید شیعه نبوده است، بلکه به این مفهوم بوده است که ما بتوانیم مکتب فقه جعفری و تفکر و اخلاق و منش اهل بیت (علیهم السلام) را معرفی کنیم؛ آیت الله قمی در این زمینه تلاش بسیار زیادی کردند تا کرسی فقه شیعی را در مصر تأسیس کنند و این حرکت مبارکی بود برای اینکه پیوندی بین فقه جعفری و جهان اسلام شکل بگیرد و از صدماتی که استکبار جهانی به حوزه های علمیه وارد می کرد، جلوگیری شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با قدردانی از زحمات آیت الله مکارم شیرازی در صحنه مقابله با تکفیر، اظهار کرد:بر اساس سفارشات مقام معظم رهبری، ما باید مانع از هر نوع برنامه تفرقه انگیز در جهان اسلام بشویم.

وی با اشاره به تلاشهای آیت الله العظمی بروجردی برای معرفی فقه مقارن گفت:تلاش خواهیم کرد تا در فقه سنتی که در برخی حوزه ها وجود دارد تغییری شکل بگیرد و با استفاده از قرائن مقامیه ای که روایت ائمه (علیهم السلام) می تواند به آن معنای جدید بدهد، به سمت نورانیت بیشتر هدایت شویم.