راه نابودی رژیم غاصب اسرائیل تشکیل امت واحده اسلامی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که راه نابودی اسرائیل و رژیم‌های غاصب، تشکیل امت واحده اسلامی است، گفت: شکل‌گیری این امت، نیازمند معماری جدید است.

به گزارش خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین “حمید شهریاری” عصر سه‌شنبه در دومین روز کنگره بین‌المللی قدس شریف که به‌صورت زنده از فضای مجازی پخش شد، با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مثل ویروس کرونا است که جهان را نابود می‌کند، گفت: رژیم صهیونیستی ساختار اصلی و متداول دموکراسی را زیر پا گذاشته است و به هیچ‌یک از معاهدات و قوانین بین‌المللی پایبند نیست.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: در روز قدس دنیای اسلام باید در مقابل این رژیم بایستند و این اتحاد با یک معماری جدید، قابل شکل گرفتن است.

شهریاری گفت: برای این کار باید ایدئولوژی اسلامی را مطرح کنیم، بیش از چهار دهه است که ایران، انقلاب اسلامی صورت گرفته و گام‌هایی برداشته‌شده است ولی اگر می‌خواهیم به جامعه اسلامی متحد برسیم باید ایده‌هایی که در ذهن داریم را به مشارکت بگذاریم تا بتوانیم به پیروزی در آینده نزدیک برسیم.

وی ابراز داشت: این معماری و ساختار جدید کمک می‌کند که باهم اتحاد داشته باشیم و این همان چیزی است که امام راحل در اوایل شکل‌گیری انقلاب اسلامی آن را از تمام مردم آزادی‌خواه جهان طلب می‌کرد.

شهریاری با بیان این‌که راه نابودی اسرائیل و رژیم‌های غاصب، تشکیل امت واحده اسلامی است، گفت: شکل‌گیری این امت، نیازمند معماری جدید است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: هرکسی باید در این امت اسلامی واحد از ایده‌های امام راحل تبعیت کند، تفرقه‌ها را کنار بگذاریم و همه گروه‌ها و اقلیت‌ها باید در کنار هم حرکت کنند و در بخش سوم لازم می‌دانم که بگویم باید با هرگونه اقدامی که به‌عنوان جرم و جنایت در مقابل هر انسانی صورت می‌گیرد، مقابله کنیم.

وی در پایان با بیان این‌که فلسطین موضوع مشترک امت اسلامی است، اظهار داشت: روز قدس روزی است که تمام مسلمان جهان در آن اتحاد پیداکرده و تمام جوامع اسلامی باید در مقابل ظلم‌های رژیم ستمگر قدس بایستند.