“جهش تولید” به این معناست که داشته ها و ذخایر خود را فرآوری کنیم.

 
حجت الاسلام و المسلمین رحیم ابوالحسینی معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی در گفتگو با خبرنگار تقریب پیرامون مسئله وحدت در دوران کنونی و جایگاه آن در دیدگاه مقام معظم رهبری، بیان داشت: مسئله وحدت و تقریب در کلام مقام معظم رهبری خیلی واضح و روشن است و رهبری مدبرانه و حکیمانه ایشان در این مسئله قطعاً به کشورهای دیگر سرایت کرده است و بیشترین تاکید را بر مسئله تقریب و وحدت داشته اند.
 
وی افزود: همیشه می‌بینیم که ایشان در سخنرانی خود، نسبت به مسئله تقریب به شکل عملیاتی نه فقط شعار تاکید دارند و فتاوایی مانند حرمت اهانت به مقدسات اهل سنت شاهدی بر این مدعاست که نشان می دهد که ایشان به مسئله وحدت و تقریب بسیار اهمیت می دهند. جالب است بدانید بعد از رحلت امام (ره)  و بعد از اینکه رهبری جامعه را به عهده گرفتند، کمتر از یک سال بعد مجمع جهانی تقریب را تاسیس کردند. این تفکر، خود نشان دهنده هوشیاری رهبر معظم انقلاب نسبت به مسئله وحدت و تقریب است که یک سازمان و یک نهاد عظیم را در جهت گام برداشتن برای پویایی مسئله وحدت و تقریب جهان اسلام با همه امکانات و هزینه های لازم تأمین و تاسیس می‌کنند.
 
معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه در رابطه با انتخاب شعار امسال یعنی “جهش تولید” از سوی رهبر انقلاب نیز گفت: این شعار در راستای شعار “رونق تولید” می باشد؛ با توجه به اینکه اقتصاد جهان تحت تاثیر اقتصاد کشورهای صنعتی قرار دارد و آنها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و از نظر اقتصادی درصدد استثمار کشورهای در حال توسعه و جهان سوم هستند، شعار سال قبل و نیز شعار امسال یکی از راهبردهای بسیار دقیقی است که رهبر معظم انقلاب انتخاب کردند.
 
وی افزود: برخی ها می گویند که بدون ارتباط با جهان نمی توان اقتصاد را پیش برد به نظر بنده این یک تفکر نادرست است؛ ما می‌توانیم با داشته ها و امکانات داخلی که داریم در کشور تولید را رونق دهیم و گام‌های بلندتری نسبت به مسئله تولید برداریم. شنیده ام وزارت صمت در رابطه با مسئله “جهش تولید” ۴۰ برنامه برای سال جدید ارائه کرده است که البته این برنامه‌ها با در نظر گرفتن مسئله کرونا که به هر حال در جهان اقتصاد بی تاثیر نیست برنامه ریزی شده است. حدود یازده برنامه از چهل برنامه تعمیق ساخت داخلی با تکیه بر داشته های داخلی است.
 
رئیس پژوهشگاه مطالعات در ادامه تاکید کرد: ما نفت داریم و می توانیم آن را از حالت خام به شکل بنزین یا به شکل فرآورده‌های دیگر در بیاوریم بدون اینکه نیاز داشته باشیم از خارج وارد کنیم، این خود یک “جهش تولید” است. “جهش تولید” به این معنا است که ما با داشته ها و ذخایر داخلی خود این فضا و فرآوری را داشته باشیم و در نهایت این فرآوری به شکل درست انجام شود، اشتغال بالا می رود، سودآوری بالا می رود و این اعتبار مالی به شکل حقیقی در اختیار دولت قرار می‌گیرد.
 
وی در پایان گفت: ما اگر با فراهم کردن زیر ساخت های درست اقتصادی سود آوری داشته باشیم مانند تاسیس کارخانه های جدید و تولیدات زیاد، می توانیم این اعتبارمالی را به شکل واقعی سرازیر کنیم به سمت صندوق توسعه ملی و از این جهت اقتصاد جهش بالایی داشته باشد.