برگزاری کنفرانس وحدت در شرایط تحریم ایران، نشان دهنده بی اثر بودن این تحریمهاست

 
 
نشست خبری آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اصحاب رسانه پیرامون برگزاری سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی  قبل از ظهر امروز برگزار شد.
 
آیت الله اراکی در این نشست خبری ضمن، عرض تبریک به مناسبت ایام هفته وحدت اظهار داشت: امروز در آستانه برگزاری  سی و سومین کنفرانس وحدت می توانیم ادعا کنیم که در مسیر  وحدت کلان، جریانهای وحدتگرا با رهبری مقام معظم رهبری جریان پیروز است.
 
وی افزود: امروز میتوانم ادعا کنیم که ایران که مرکز اصلی وحدت در جهان اسلام است، با تلاشهای همه نهادها از جمله مجمع تقریب موفق شد در برابر جریان تکفیر پیروز میدان باشد‌؛ همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما آمریکا را به گوشه رینگ می بریم، ایران کل جریان تکفیر را از رینگ خارج کرد.
 
دبیر کل مجمع تقریب اظهار داشت: امروز گفتمان تکفیر یک گفتمان شکست خورده است و این دستاورد بزرگی برای ماست، دستاور دیگر این که ما توانستیم، گفتمان وحدت را به عنوان یک گفتمان عملیاتی در جهان گسترش دهیم و  امروز در سراسر جهان اسلام جریان وحدت یک جریان عینی و میدانی و با استقامت است.
 
وی تصریح کرد: اگر اجازه می دادند جوانان جهان اسلام و جوانان جبهه مقاومت را در مکه جمع کنیم، مسلما دهها میلیون جوان در آنجا گرد هم می آمدند و مقاومت را فریاد می زدند و جان و مال خود را در راه دفاع از فلسطین فدا می کردند و این بهترین نشانه پیروزی جریان وحدت گرا است.
 
آیت الله اراکی اظهار کرد: کنفرانس سی و سوم، نمادی از حضور جریان وحدت در سراسر جهان است، از همه اقشار جوامع اسلامی در این کنفرانس نماینده داریم و بخش عظیمی از شرکت کنندگان از قشر جوان هستند.
 
وی خاطر نشان کرد: تشکیل و برپایی کنفرانس وحدت در شرایط تحریم سختی که جبهه استکبار بر جمهوری اسلامی اعمال کرده است، اثبات می کند که این تحریم بی اثر است و نتوانسته است، جمهوری اسلامی را به انزوا بکشاند.
 
آیت الله اراکی با اشاره به تمایل بیشتر میهمانان برای حضور در کنفرانس سی و سوم تصریح کرد: حضور ۳۵۰ نفر از  شخصیتهای سیاسی برجسته و دیگر اقشار از حدود ۹۰ کشور جهان در کنفرانس وحدت،نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران مرکزیت وحدت در جهان است.
 
وی در ادامه به سؤالات تعدادی از خبرنگاران پیرامون برنامه ها و وجه امتیازات سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی پاسخ گفت.