برگزاری نشست علمی اتاق فکر ؛ شناخت تکفیر و جریان های تکفیری ؛ در پژوهشگاه مطالعات تقریبی

 

 

 

 

جلسه اتاق فکر ؛ شناخت تکفیر و جریان های تکفیری ؛ با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر علیزاده موسوی و مدیران گروه های علمی پژوهشگاه مطالعات تقریبی دوشنبه ۲۷ اردیبهشت برگزار شد .

 

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر علیزاده موسوی رئیس پژوهشکده حج و دبیر علمی همایش مبارزه با جریان های تکفیری ضمن ارائه گزارشی مفصل از پیشینه و تاریخچه  جریان های تکفیری گفت: امروزه تنوع عجیبی در گروه های تکفیری دیده می شود از بوکوحرام گرفته تا داعش و جبهه النصره و …. که هر کدام با تفسیری خاص شکل گرفته و به پیکره اسلام ضربه وارد می کنند .

 

دکتر علیزاده افزود : متاسفانه ما در ایران  هنوز نتوانسته ایم کاری کارشناسانه و کاربردی در زمینه مبارزه با این گرو ها انجام دهیم و بیشتر به مباحث نظری و تئوری پرداخته شده است .

دبیر علمی همایش مبارزه با جریان های تکفیری با اشاره به نیاز همکاری تمام نهاد ها در امر مبارزه فکری با گروه های تکفیری گفت : ما در این حوزه به همکاری تمام نهاد ها برای  آسیب شناسی دقیق و شناسایی  خواستگاه های فکری و اعتقادی این جریان ها نیاز داریم  .

 

وی گفت : امروزه دشمن تکفیری درحوزه های علمی و رسانه ای فعالیت های وسیعی انجام می دهد و با  شبکه های ماهواره ای و مجلات متعدد در حال ترویج تفکر خود است .

 

رئیس پژوهشکده حج تصریح کرد : امروزه جریان های تکفیری کانون علمی ندارند و به جای رهبران مذهبی ، رهبران جهادی هدایت این گروه ها را در دست دارند . و همین موضوع راه گفتگو با این گروه ها را سخت تر می کند .

 

همچنین در پایان جلسه مدیران گرو های علمی پژوهشگاه سوالات و پیشنهادات خود را در این زمینه مطرح کردند .