بازدید جمعی از مبلغین و اساتید دانشگاه های افغانستان از مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی

 
 
جمعی از مبلغین و اساتید دانشگاه های کشور افغانستان به منظور آشنایی با مبانی اندیشه تقریب در مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب حضور یافتند.
در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین جویباری کارشناس تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به مشکلات جوامع اسلامی اظهار داشت: مشکل امروز جوامع اسلامی چیست که با این تمدن کهن و سطح عالی فرهنگ های بومی و اسلامی و درآمد بالای مالی، امروز با مشکلات عظیم سیاسی و امنیتی و مالی و فرهنگی مواجه است.
حجت الاسلام والمسلمین کاکو جویباری جریان های استکباری را عامل تفرقه دانست و افزود: امروز جهان اسلام بدون اتحاد حول اندیشه اصیل اسلامی نمی تواند از این وضع برون رود. یکی از عوامل تفرقه جامعه اسلامی وجود جریانهای استکباری در منطقه است. جریانهای استکباری با سمپاشی علیه قومیت ها و مذاهب به دنبال استقرار پای خود در کشورهای ثروتمند است.
وی گفت: نیتجه حضور استکبار در منطقه ویرانی است و این آموزه ای است که ۱۴۰۰ سال قبل اسلام به ما آموخت اما ما بر اساس آن عمل نکردیم و امروز با تجربه به آن رسیدیم. قرآن می فرماید: قَالَتْ إِنَّ الْمُلُوكَ إِذَا دَخَلُوا قَرْيَةً أَفْسَدُوهَا وَجَعَلُوا أَعِزَّةَ أَهْلِهَا أَذِلَّةً وَكَذَلِكَ يَفْعَلُونَ . و درجایی دیگر می فرماید: یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِینَ وَاغْلُظْ عَلَیْهِمْ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِیرُ
در برابر جامعه استکباری باید مجاهدت کرد،بدون تلاش بدون مجاهدت فرهنگی و سیاسی و نظامی نمی توان در مقابل استکبار ایستاد.
این کارشناس تقریبی در پایان تاکید کرد: سفارت آمریکا و اسرائیل باید از کشورهای اسلامی جمع شود زیرا این مراکز همان مراکز تفرقه افکن و لانه جاسوسی هستند و تا این مراکز جاسوسی فعال هستند نمی توان به وحدت اسلامی اندیشید.