امام خمینی (ره) اسلامیت را برای ما به ارمغان آورد

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد:امام راحل حس می کرد خداوند با اوست و از هیچ چیز نمی ترسید،این حس معیت الهی را به ملت ایران نیز  تزریق کرد و ما توانستیم جلوی بزرگترین قدرت های دنیا بایستیم.
حجت الاسلام والمسلمین “حمید شهریاری” روز یکشنبه طی سخنانی در نشست شورای معاونین مجمع تقریب ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی و با بیان اینکه انقلاب اسلامی به حق انفجار نور بود، اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) کاری کرد که اسلام در این کشور متبلور شد و ما توانستیم جلوی بزرگترین قدرت های دنیا بایستیم و مقاومت کنیم.
وی تأکید کرد: بیرون کردن نظام ستمشاهی دستاورد بسیار بزرگی بود که در طول ۱۰۰۰ سال گذشته چنین تغییر و تحولی به اسم اسلام سابقه نداشته است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه حضرت امام(ره) حس معیت الهی داشت، گفت: حضرت امام(ره) حس می کرد خداوند با اوست و از هیچ چیز نمی ترسید و در سخنرانی های متعدد خود به ویژه در بهشت زهرا با آن جملات طوفانی که«من دولت تعیین می‌کنم، من تو دهن این دولت می‌زنم، من دولت تعیین می‌کنم، من به پشتیبانی این ملت، دولت تعیین می‌کنم» توانستند این حس معیت الهی را به ملت ایران تزریق کنند و مردم هم نترسیدند و با دست های خالی جلوی تانک ها و مسلسل های رژیم طاغوت ایستادند و توانستند حکومت شاهنشاهی را سرنگون کنند، همه اینها با حس معیت الهی بود.
حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با تأکید بر اینکه سرنگون کردن حکومتی که سردمداران استکباری پشت سرش بودند، یک معجزه الهی بود، اظهار داشت: اسرائیل، آمریکا و بسیاری از قدرت های استکباری حامی رژیم شاه بودند و حتی کشورهای منطقه نیز از او می ترسیدند، اما امام با حس معیت الهی توانست این حکومت را سرنگون کند.
وی با بیان اینکه امام جز اسلام هیچ چیز مدنظرش نبود، افزود: امام اسلامیت را برای ما به ارمغان آورد و شهرها، خیابان ها و مناظر ما پاک شدند و پاکی مظهر اسلامیت است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: ارتباط قلبی که میان حضرت امام(ره) و ملت ایران ایجاد شده پایدار است و زائل نخواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با بیان اینکه هرچه داریم از حس معیت الهی حضرت امام(ره) است که به بدنه اجتماع تزریق شد، افزود: ما توانستیم دشمن بعثی را نیز با این حس از مرزهای خود بیرون کنیم و در ادامه با درایت های مقام معظم رهبری نه تنها توانستیم مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی را محفوظ نگه داریم، بلکه توانستیم این مرزها را به لب مرزهای دشمن برسانیم و امروز مقاومت ما در لب مرزهای فلسطین است و این مهم با درایت مقام معظم رهبری محقق شد.
وی با بیان اینکه همواره مقام معظم رهبری بر حضور مردم در صحنه تأکید دارند، اظهار داشت: با نظریه پردازی و تدابیر مقام معظم رهبری در حوزه نظام اسلامی، جمهوریت نظام در زمان ایشان عمق یافت و توسعه پیدا کرد.