اربعین محور وحدت آزادی‌خواهان جهان است

 

 

 

مدیرکل امور قرآنی مجمع جهانی تقریب گفت: اربعین محور وحدت و محبت همه آزادی‌خواهان جهان است.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسن احمدی شاهرختی با اشاره به اهمیت جایگاه زیارت اربعین اظهار داشت: با توجه به فضای جغرافیایی و امنیتی که حاکم بر منطقه است، برگزاری مراسم اربعین مفهوم خاصی دارد به این معنا که یک هم‌آورد و اعجاز امنیت است.

 

وی افزود: برگزاری مراسم اربعین با این جمعیت میلیونی کابوسی برای دشمنان اسلام است، به‌خصوص عربستان سعودی که آرزوی ناامنی را در ایران و عراق دارد تا بتواند اهداف پلید استعماری خودش را به پشتیبانی از آمریکا و انگلیس و صهیونست‌ها جلو ببرد.

 

مدیرکل امور قرآنی مجمع جهانی تقریب تصریح کرد: برادران و خواهرانی که عازم سفر نورانی اربعین هستند باید این حرکت را چند منظوره انجام بدهند، یک بُعد آن معنوی و ارتباط الهی و آسمانی با حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) است و بُعد دیگر آن بسیار فراتر و بسترسازی حرکت‌های بعدی اهل‌بیت (ع) و تبلیغ مکتب اهل‌بیت (ع) به جهانیان است.

 

وی افزود: باید اربعین توفنده‌تر و گسترده‌تر از گذشته برگزار شود تا چشمان همه جهانیان را خیره کند، این حرکت بزرگ همچون نماد همه ارزش‌های الهی و خدایی است، چون می‌شود این فرهنگ را همه‌جانبه برای تبلیغ دین مبین اسلام یا اسلام ناب محمدی در نظر گرفت و تبلیغ کرد.

 

احمدی‌شاهرختی خاطرنشان کرد: هر زائر مراسم اربعین در حکم یک قطره است، این قطرات وقتی در کنار هم جمع می‌شوند و آن سیل خروشان را در معرض جهانیان نشان می‌دهند، یک پیام بزرگ به جهان مخابره می‌کنند که در این اجتماع عظیم خبر بزرگی است، اربعین نبأ بزرگی برای همه جهانیان است تا حق و حق‌طلبی و مسیر درست را نشان بدهد.

 

وی یادآور شد: اربعین محور وحدت و محبت همه آزادی‌خواهان جهان است و این اجتماع در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تعریف شده و این پیوندها می‌تواند محور همکاری جهان اسلام باشد.

 

مدیرکل امور قرآنی مجمع جهانی تقریب گفت: اربعین زمینه‌ساز یک حرکت جهانی است و چه بخواهیم چه نخواهیم نوری است که خدا برافروخته است و همه جهان را فرا خواهد گرفت.

 

منبع: خبرگزاری آنا