آیت الله محمدی گلپایگانی: ضربه ای که امروز مسلمانان از تفرقه میخورند در تاریخ بی سابقه است

 
رییس دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: اگر بخواهیم عزت از دست رفته مسلمانان را برگردانیم راهی جز اتحاد و برادری نداریم.
آیت الله محمدی گلپایگانی  رییس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم تودیع و معارفه دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: آیت الله اراکی، آیت الله تسخیری و آیت الله واعظ زاده خراسانی  منشا خدمات زیادی در مجمع جهانی تقریب مذاهب‌اسلامی بوده اند.
 
وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در وحدت بین مسلمانان تصریح کرد: تفرقه و اختلاف خطر بزرگی است، آنچه امروز بر سر مسلمانان آمده است محصول همین تفرقه است؛ اگر اختلافات در هر نقطه از جهان از بین برود وضعیت امروز مسلمانان وجود نخواهد داشت.
 
آیت الله محمدی گلپایگانی در ادامه به سیر تاریخی وحدت از صدر اسلام تا کنون پرداخت و گفت: وحدت همواره مورد هجمه دشمنان به خصوص سلاطین و حکمرانان بوده است و مسلمانان زیادی در این مسیر کشته شده اند.
 
وی در ادامه به کوشش های بزرگانی چون سید جمال الدین اسد آبادی، آیت الله قمی و آیت الله بروجردی در مسیر ایجاد وحدت بین مسلمانان اشاره کرد.
 
رییس دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: حلقومی که از آن ندای تفرقه برخواسته شود حلقوم ‌شیطان است؛ چرا پول مردم حجاز باید صرف فتنه شود، امروز این هایی که در خون مردم فلسطین شریک هستند دارند حکومت میکنند و پول مردم را صرف عیش و نوش خود میکنند.
 
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم عزت از دست رفته مسلمانان به آنان بازگردد راهی جز وحدت نداریم.
 
آیت الله محمدی گلپایگانی ادامه داد: امروز به لطف رهبری های داهیانه ی‌ مقام معظم رهبری پرچم وحدت به خوبی برافراشته است و ایشان به نحو احسن مسئولیت اهداف نظام را بر دوش گرفته اند و با وجود همه مشکلات محکم و استوار ایستاده اند.
 
وی ضمن تبریک به حجت الاسلام والمسلمین  شهریاری ابراز امیدواری کرد بتوانیم هرچه بیشتر در تقویت وحدت بین مسلمانان تلاش کنیم و اجازه ندهیم افراد تفرقه افکن میدانی برای فعالیت داشته باشند.
 
آیت الله محمدی گلپایگانی در ادامه ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری، متن حکم ایشان در خصوص انتصاب حکم دبیرکلی حجت الاسلام والمسلمین شهریاری را قرائت کرد.
 
در ادامه این مراسم توسط آیت الله محمدی گلپایگانی و با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهریاری به پاس تلاش های آیت الله اراکی لوح تقدیری به ایشان اعطا شد.