پیامبر(ص) و ذریه ایشان محور وحدت امت اسلام هستند

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، آیت الله اراکی در دومین همایش سادات که صبح روز پنج شنبه ۲ اسفند در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: اهل بیت (علیهم السلام) و ذریه حضرت زهرا (س) در منابع دینی ما از جایگاه ویژه ای برخوردارند.

 

 

آیت الله اراکی تصریح کرد: در منابع دینی وجود پیامبر (ص) و ذریه ایشان محور وحدت جامعه اسلامی هست، در آیات و روایات مختلف به نعمت وجود مقدس رسول اکرم(ص) که وجود مستمری است تاکید شده است و باید گفت که نعمت وجود ایشان مختص همه زمان هاست.

 

وی افزود: فرزندان رسول اکرم(ص) تداوم نعمت وجود خود ایشان هستند، این نعمت پایه وحدت در جامعه اسلامی است و مجمع تقریب در همین راستا برای عملی سازی وحدت و بازگشت به این نعمت الهی در تلاش است.

 

آیت الله اراکی تصریح کرد: سادات می‌توانند نقش اساسی و محوری در ایجاد وحدت حقیقی در جامعه داشته باشند، چرا که ما در کشور خود بیش از ۶ میلیون سادات از شیعه و سنی داریم.

 

وی تاکید کرد: باید از محور سادات برای احیای ارزش‌های امت اسلام و محمدی بهره برد و رابطه بین اولاد زهرا(س) را بیشتر تقویت کرد.

 

دبیر کل مجمع تقریب، در ادامه با اشاره به آیات و روایات مختلف در مورد جایگاه اهل بیت و سادات اظهار داشت: همایش سادات، آغاز راه و  چراغ روشنی است تا نهادهای آموزشی و  تبلیغاتی ما به این امر مهم بپردازند.

 

وی با اشاره به تلاشهای مقام معظم رهبری در ایجاد وحدت بین مسلمین، گفت: امیدواریم این همایش، گام مبارکی برای همکاری بیشتر همه سادات و همه ملتها باشد و بتوانیم از این امانت اهل بیت (علیهم السلام)  به خوبی صیانت و پاسداری کرده و حق رسول اکرم(ص) را ادا کنیم.