مسئله فلسطین مسئله روز دنیاست/ رسانه‌ها از لاک دفاعی خارج شوند و حالت تهاجمی بگیرند

آیت‌الله محسن اراکی ظهر امروز در جمع شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس اراک با بیان اینکه امروز مسئله فلسطین مسئله روز دنیاست، اظهار کرد: روز قدس، روز همبستگی ملت مسلمان سراسر جهان در راستای آزادی فلسطین و روز مقابله با استکبار جهانی است.

وی تصریح کرد: در طول ۴۰ سال گذشته هر سال روز قدس با استحکام و گستردگی بیشتری نسبت به سال قبل در ایران و سراسر کشورهای جهان برگزار می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه در کشورهایی که امکان حضور مردم در اعلام حمایت از مردم فلسطین وجود دارد، راهپیمایی روز قدس باشکوه برگزار می‌شود، ادامه داد: امسال نیز همچون گذشته شاهد حضور حداکثری مردم استان مرکزی در راهپیمایی روز قدس هستیم که نشان می‌دهد، اراده ملت‌ ایران برای حمایت از فلسطین اراده محکم و مستحکمی است.

اراکی با اشاره به اینکه توطئه دشمن به هیچ وجه علیه مردم مظلوم فلسطین کارساز نبوده و نخواهد بود، اظهار کرد: مسئله روز قدس یک مسئله جغرافیایی محدود به فلسطین نیست، روز قدس روز مبارزه با استکبار جهانی است.

وی افزود: سال‌ها است شاهدیم در سراسر جهان قدرتی با پشتوانه سرمایه‌داری در صدد است که تمام مقدرات جهان را در دست گرفته و برعلم، دانش، اقتصاد، فرهنگ، سیاست و قدرت نظامی دیگر کشورها تسلط یابد که باید گفت، راهپیمایی روز قدس انسجام ملت‌ها علیه این جریان سرمایه‌داری است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: مبارزه قدرت‌های بزرگ با ایران به این دلیل است که ایران پیشتاز مبارزه با جریانی است که می‌کوشد از طریق سرمایه‌داری بر جهان مسلط شود.

اراکی با بیان اینکه آنچه امروز سیاستمداران آمریکا انجام می‌دهند در خدمت جریان سرمایه‌داری است، گفت: رسانه‌ها باید این پیام را به گوش ملت آمریکا برسانند که آنها خود گروگان این جریان سرمایه‌داری هستند.

وی افزود: رسانه‌ها باید از لاک دفاعی خارج شده و حالت تهاجمی به خود بگیرند، ایران اندیشه و تفکری که دارد به نفع ملت‌های دنیا و حتی کشور آمریکا است، به راستی چرا باید آمریکا بدهکارترین کشور جهان باشد؟ آیا ملت آمریکا می‌داند که امروز دولتش اسکناس بدون پشتوانه چاپ کرده و ثروت مردم دنیا را می‌مکد؟ اما سنت‌های حاکم بر جهان این جریان را بر نمی‌تابد و قطعا این جریان به زودی با شکست مواجه خواهد شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: امروز یک جریان بین‌الملل در آستانه پیدایش است، آنچه در کل جهان در حال پیدایش است، به وجود آمدن یک جریان جهادی علیه آمریکا است.

اراکی اظهار کرد: آنچه در فلسطین در حال رخ دادن است، نماد مبارزه با قدرت حاکم در سراسر جهان و نماد شکل‌گیری جبهه مقاومت است.

وی گفت: امروز سردمداران آمریکا با گستاخی تمام اعلام کرده و می‌گویند طرفدار سرمایه‌داری هستند و برای نابودی جبهه ضد سرمایه‌داری تلاش می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به پیام‌های راهپیمایی روز قدس خاطرنشان کرد: اعلام وفاداری ملت مسلمان ایران با حضرت ولی عصر(عج) با وجود تمام تحریم‌ها، تهدیدها و توطئه‌ها، اعلام پایبندی با آرمان‌های امام شهدا، شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی و اعلام یکپارچی، وحدت و ایستادگی ملت ایران در برابر فشارهای دشمنان از مهم‌ترین پیام‌‌های این راهپیمایی است.