مراسم بزرگداشت آیت الله تسخیری از سوی مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شد

مراسم بزرگداشت عالم مجاهد و زبان گویای اسلام و تشیع، آیت الله محمد علی تسخیری، عصر دوشنبه ۳ شهریور ماه، از سوی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و با حضور شخصیت های داخلی و خارجی در فضای مجازی برگزار شد.
مراسم بزرگداشت آیت الله تسخیری، از سوی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، از ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۳ شهریورماه با حضور شماری از شخصیت های داخلی و خارجی و جمعی از مسئولان تشکلات و فعالان فرهنگی در عرصه بین الملل در فضای مجازی برگزار شد.

در این مراسم آیت الله رضا رمضانی؛ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، آیت الله عیسی قاسم؛ عالم برجسته بحرینی و رهبر نهضت اسلامی بحرین، حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین المعتوق؛ دبیرکل جریان همبستگی اسلامی ملی کویت و حجت الاسلام و المسلمین محمد سعید نعمانی؛ از فعالان فرهنگی عراق سخنرانی کردند.

سخنرانان در این مراسم به ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و همچنین تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله محمد علی تسخیری، مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، به ذکر خصوصیات و فضائل این عالم فقید و تلاش های ایشان در مسیر ایجاد وحدت میان امت اسلامی و تقریب مذاهب پرداختند.

آیت‌الله تسخیری از چهره‌های شناخته شده علمی و فرهنگیِ جهان اسلام بود که همواره در پی معرفی درست دین اسلام و ایجاد تفاهم و همدلی میان مسلمانان بود. وی خدمات ارزنده‌ای در این قلمرو به اسلام و تشیع کرده است. مشارکت در ده‌ها کنفرانس علمی در کشورهای مختلف به عنوان برگزارکننده یا عضو هیات رییسه یا میهمان، عضویت در هیأت امنا و شورای عالی چندین مرکز دانشگاهی و مجمع علمی در ایران و دیگر کشورها و تدریس در مراکز علمی گوناگون از جمله فعالیت های مؤثر ایشان در زمینه های علمی و فرهنگی است.