شیخ نعیم قاسم: معادله بازدارندگی با اسرائیل تغییری نکرده است

 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان یکشنبه شب در گفت وگو با شبکه خبری المیادین لبنان گفت: معادله بازدارندگی با اسرائیل پابرجا بوده و تغییری نکرده است.
 
به گزارش خبرگزاری تقریب، شیخ «نعیم قاسم» در گفت وگو با شبکه المیادین در خصوص شهادت «علی کامل محسن» از نیروهای حزب‌الله در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به دمشق، گفت: در پاسخ به این سؤال شما که حزب‌الله پاسخ این حمله را کی خواهد داد، می‌گویم که به این سؤال شما پاسخی نمی‌دهم.
 
وی افزود: قواعد درگیری تغییری نکرده است و بررسی میدانی منطقه و فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی به دنبال کشاندن حزب الله به یک جنگ نیست.
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی اجازه جنگ‌افروزی به تل‌آویو را نمی‌دهد و محبوبیت دونالد ترامپ در داخل آمریکا کاهش یافته است.
 
قاسم در ادامه گفت: محور مقاومت همواره در موضع دفاع از خود بوده و در نتیجه، فضای جنگی در ماه‌های آینده را بعید می‌دانم.
 
این مقام ارشد حزب الله لبنان افزود: اگر آنها تصمیم به جنگ گرفتند ما پاسخ هرگونه تجاوز رژیم را خواهیم داد و جنگ ۳۳ روزه نمونه واضح موضع مقاومت در برابر تجاوزات صهیونیست‌هاست.
 
وی در خصوص ایجاد مزاحمت جنگنده‌های آمریکا برای هواپیمای مسافری ایران نیز گفت: دولت لبنان باید موضع خود در خصوص این حادثه را اعلام کند.
 
قاسم اضافه کرد: آمریکایی‌ها با این اقدام خود می‌خواهند بگویند که حضور آنها در سوریه برای سنگ‌اندازی در برابر راه حل سیاسی و حمایت از اسرائیل است.
 
وی گفت که بعید نمی‌داند ایجاد مزاحمت برای هواپیمای ایرانی، پیامی باشد در پاسخ به توافق راهبردی سوریه و ایران.
 
معاون دبیرکل حزب الله همچنین گفت: توافق راهبردی میان ایران و سوریه بزرگترین پاسخ به اسرائیل و آمریکا است و همه ادعاهای دروغین آنها را خنثی کرد.
 
وی ادامه داد: آمریکا با راه اندازی جنگ در سوریه می‌خواست محور مقاومت را هدف قرار دهد و طرح خاورمیانه جدید را دوباره زنده کند.
 
قاسم گفت: آمریکایی‌ها به دنبال بقایایی در منطقه هستند تا از طریق آن، نسخه سوم طرح خاورمیانه جدید را ایجاد کنند.
 
وی گفت که با وجود این تلاش‌ها و طرح‌ها، واقعیت آن است که آمریکا در منطقه فاقد طرح کامل است و این مسأله فرصتی است برای محور مقاومت تا پیروزی‌ها و دستاوردهای دیگری محقق کند.