دیدار معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب با رئیس مرکز پژوهشهای صدا و سیما


حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالحسینی سرپرست معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب و پژوهشگاه مطالعات تقریبی به همراه مدیران معاونت فرهنگی مجمع با دکتر ظریفیان رئیس مرکز پژوهش های صدا و سیما دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار دکتر ظریفیان ضمن خوشامدگویی، به فعالیت های مرکز پژوهش های صدا و سیما اشاره کرد و افزود: کار نظارتی و رصد با رویکرد دینی با توجه به گستردگی سازمان صدا و سیما و تعدد شبکه ها بسیار مشکل است.
وی گفت: ما در مرکز پژوهش ها به کارشناسان دینی در حوزه رسانه نیاز داریم و امیدوارم با توجه به حضور پژوهشگران زبده در مجمع جهانی تقریب، این نیاز ما مرتفع گردد.
رئیس مرکز پژوهش های صدا و سیما ضمن معرفی کتب و نشریات این مرکز اظهار داشت: چاپ کتب و نشریات از دغدغه های همیشگی این مرکز بوده است و برای نمونه می توان به نشریات این مرکز مثل دین و رسانه، ایده ها، امواج شبهه، کودک و نوجوان و رسانه، رسانه و خانواده، تصویرنامه و … اشاره کرد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالحسینی سرپرست معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب و پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به اهمیت وحدت و تقریب مذاهب اظهار داشت: موضوعات تقریبی می تواند معیار مناسبی برای تهیه برنامه در صدا و سیما بالاخص در شبکه های استان های سنی نشین باشد.
وی ضمن توضیح در مورد بخش های معاونت فرهنگی مجمع و پژوهشگاه مطالعات تقریبی به فعالیت های مشترک اشاره کرد و افزود: اداره کل آموزش معاونت فرهنگی با توجه به برگزاری دوره های آموزشی برای طلاب ، این آمادگی را دارد که از اساتید شما در زمینه های پژوهش های رسانه ای استفاده نماید.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالحسینی گفت: اداره کل امور قرآنی معاونت فرهنگی هم ظرفیت مناسبی برای ارائه مضامین قرآنی در ساخت برنامه های صدا و سیما است.
سرپرست پژوهشگاه مطالعات تقریبی تاکید کرد: در پژوهشگاه مطالعات تقریبی پژوهشگران زبده ای داریم که می توانند در ارائه محتوا های تقریبی برای ساخت برنامه های صدا و سیما کمک کنند.
وی در پایان ضمن ارائه پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک اظهار داشت: جهت پیگیری مصوبات این جلسه باید کمیته ای مشترک بین مجمع جهانی تقریب و مرکز پژوهش های اسلامی تشکیل شود تا مصوبات جلسه عملیاتی گردد.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر طاهری مدیر اداره طرح و برنامه معاونت فرهنگی مجمع اظهار داشت: برنامه های تولیدی در صدا و سیما نیاز به نظارت جدی تری دارد زیرا گاهی نگاه های سطحی در موضوعات مهم مشاهده می شود. برای مثال در موضوع مهدویت نگاه صدا و سیما سطحی بوده و نیاز به پژوهش و کارشناسی بیشتری دارد.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین احمدی شاهرختی مدیر اداره کل امور قرآنی معاونت فرهنگی با اشاره به ضرورت تشکیل شورای راهبردی گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه برنامه های صدا و سیما می توان با تشکیل شورای راهبردی به تقدیر از نیروهای ارزشی در برنامه های صدا و سیما در عرصه های مختلف پرداخت و باعث تقویت فضای دینی و معنوی در کشور شد.