حضور هیاتی از اساتید دانشگاه های روسیه در معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب

 
 
هیاتی از اساتید دانشگاه های روسیه با حضور در مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب در خصوص مبانی اندیشه تقریب مذاهب به بحث و گفتگو نشستند.
در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین پی سپار با اشاره به اهمیت وحدت مذاهب اظهار داشت: طبق آیات قرآن کریم و فرمایشات پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله ایشان مبعوث شد تا آیات الهی را بر مردم بخواند و ضمن پاک کردن امت و تعلیم کتاب و حکمت های الهی آنها را بسوی رستگاری هدایت کند. اما در عمل بیش از هزار سال است که  بعضی مسلمانان بر علیه  یکدیگر تبلیغ و لعن کرده و همدیگر را قتل عام می کنند و به زن و بچه یکدیگر رحم نمی کنند.
وی افزود: متاسفانه با تحریک سرویس های جاسوسی دشمن بعضی از مسلمانان با صهیونیست ها متحد شده و خون دیگر مسلمین را می ریزند و با توهم  نزدیک شدن به خداوند، خود را در میان مسلمانان دیگر منفجر می کنند.
مدیر میز اروپا – امریکا پژوهشگاه مطالعات تقریبی در ادامه افزود: بسیاری از اندیشمندان بصیر مسلمان در این اندیشه اند که با تبلیغ وحدت اسلامی و تقریب مذاهب اسلامی، امت اسلام را از این اختلاف و مصائب نجات دهند. بنا براین با رویکرد های مختلف از طریق وحدت دولت ها، ملت ها یا اتحادیه های جهانی به بیان و نگارش و ترویج وحدت پرداخته اند.
حجت الاسلام والمسلمین پی سپار با اشاره به ضرورت وحدت عملی گفت: فارغ از تمام مسائل تئوری در تقریب مذاهب و وحدت اسلامی، آنچه مهم است وحدت عملی و همزیستی مسالمت آمیز بین مسلمین است. گام اولی که مسلمان ها باید بردارند این است که، یکدیگر را دشمن ندانند و فارغ از اختلافات اندک اعتقادی و فقهی شان برای اهداف انسانی مشترک با هم تعامل کنند. آنها باید با همزیستی مسالمت آمیز و تعاملی در خور امت اسلامی، زمینه را برای پیاده سازی اهداف بعثت و خشنودی خدا و رسولش فراهم کنند.
وی در پایان تاکید کرد:  قطعا خدا و رسول از هتک حرمت ها و نابودی عزت امت اسلامی خشنود نخواهند بود.