آیت الله اراکی در کنفرانس «وحدت اسلامی: آینده جهان اسلام و فلسطین» در آنکارا: امروزهویت امت اسلامی در خطر است

 
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه هویت امت اسلامی امروز در خطر است، اظهار داشت: دشمن با نفوذ در بین مسلمانان ریشه های دشمنی را کاشته و هدف نهایی آنان از میان برداشتن هویت امت اسلامی بود.
 
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله “محسن اراکی” دبیرکل مجمع جهانی تقریب روز شنبه در کنفرانس «وحدت اسلامی: آینده جهان اسلام و فلسطین» که در آنکارا در حال برگزاری است طی سخنانی اظهار داشت: امت اسلامی، وحدت امت و فلسطین سه مسئله مهم و اساسی امروز جهان اسلام است.
 
وی افزود: اگر دشمن سرزمین فلسطین و امت فلسطین را تصاحب کند در حقیقت امت اسلام را تصاحب کرده است. فلسطین و مسجد الاقصی متعلق به فلسطینیان نیست بلکه متعلق به کل امت اسلامی است.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با تاکید بر لزوم طرح مسئله فلسطین با صدای بلند گفت: هویت امت اسلامی امروز در خطر است. دشمن با نفوذ در بین مسلمانان ریشه های دشمنی را کاشته و هدف نهایی آنان از میان برداشتن هویت امت اسلامی بود.
 
وی با اشاره به هویت امت اسلامی اظهار داشت: حضرت محمد(ص) پدر امت اسلامی است و امت اسلامی فرزندان این پدر هستند این هویت امت اسلامی است.
 
آیت الله اراکی با تاکید بر لزوم حفظ وحدت امت اسلامی گفت: مسلمانان تنها با وحدت می توانند در جهان امروز موجودیت خود را حفظ کنند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب حفظ وحدت اسلامی را یک ضرورت خواند و گفت: شرایط موجود جهانی مسلمانان را مجبور به وحدت می کند و این یک ضرورت شرعی و حیاتی است.
 
آیت اراکی با اشاره به اینکه هدف وحدت اسلامی از میان برداشتن مرزها بین کشورهای اسلامی نمی باشد، گفت: این یک هدف غایی وآرزو می تواند باشد ولی در شرایط فعلی امکان پذیر نمی باشد و در شرایط فعلی خواست و هدف ما جمع کردن قدرت کشورهای اسلامی تحت یک لوای مشترک است.
 
وی با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی دارای ثروتهای طبیعی بسیار، منافع انرژی گسترده و مناطق استراتژیک و منابع آبی بسیار مهم هستند گفت: با وحدت اسلامی امکان تبدیل جهان اسلام به یک قدرت بسیار بزرگ میسر می شود.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب حصول وحدت اقتصادی، نظامی و سیاسی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر مسلمانان در حول این سه محور گردهم آیند امکان تبدیل آنها به بزرگترین قدرت جهانی موجود است و برای این امر لزوم اجرای طرحهای مشترک در حول این سه محور وجود دارد زیرا وحدت تنها با گفتن وحدت نمی تواند حاصل شود.
 
لازم به ذکر است، کنفرانس«وحدت اسلامی: آینده جهان اسلام و فلسطین» صبح روز شنبه در آنکارا به حضور علما و اندیشمندان جهان اسلام آغاز به کار کرده و به مدت دو روز ادامه دارد.