آیت الله اراکی:برگزاری کنفرانس وحدت، یک اقدام اثر گذار در جهان اسلام

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این مطلب که میهمانان کنفرانس وحدت با حضور خود در این کنفرانس اعلام می کنند که جبهه اسلامی واحدی شکل گرفته است، گفت: همه ما در برابر دشمنان اسلام درجبهه واحدی هستیم و ما در برابر کسانی که میخواهند اسلام را نابود کنند اعلام موضع واحدی میکنیم.

آیت الله اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری  بیست و نهمین سالگرد تاسیس این مجمع در پاسخ به سوال خبرنگار تقریب درباره سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی امسال گفت: کنفرانس وحدت یک اعلام موجودیت جهانی است و یکی از اهداف کنفرانس وحدت، اعلام همبستگی بین کشورهای اسلامی است.

وی ادامه داد: کسانی که از کشورهای مختلف دنیا در این کنفرانس شرکت می کنند از شخصت های برجسته مذهبی و سیاسی کشورهای اسلامی هستند و هرکدام از آنان نماینده کشور و مردمشان هستند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان داشت: میهمانان کنفرانس وحدت با حضور خود در این کنفرانس اعلام میکنند که جبهه اسلامی واحدی شکل گرفته است و همه ما در برابر دشمنان اسلام درجبهه واحدی هستیم و ما در برابر کسانی که میخواهند اسلام را نابود کنند اعلام موضع واحدی می کنیم.

آیت الله اراکی درباره تفاوت شاخص کنفرانس وحدت اسلامی امسال نسبت به سالهای پیش گفت: کنفرانس وحدت امسال با جدیت بیشتر و با برنامه های گسترده ای برگزار می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان داشت: نوع شخصیت های دعوت شده در کنفرانس امسال بسیار‌ متفاوت تر از سالهای قبل است و ما مهمانان ویژه بیشتری را دعوت کرده ایم.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: تا کنون ۳۵۲ نفر از میهمانان کنفرانس از میان شخصیت‌های فرهیخته، وزرای کشورهای اسلامی، علما و مفتیان، اساتید دانشگاه ها و سایر مجامع علمی و فرهنگی داخل و خارج از کشور انتخاب شده اند که ۱۱۴ نفرآنان از شخصیت های ویژه متشکل از وزیر، وزیر سابق، رئیس جمهور فعلی و سابق و نخست وزیر هستند.

وی در پایان با دعوت از تمامی رسانه ها به منظور شرکت در سی و سومین کنفرانس وحدت گفت: این مجمع درهفته وحدت برنامه های زیادی با موضوع وحدت و تقریب بین مذاهب در تمامی استان ها به خصوص در شهرهای سنی نشین  برگزار خواهد کرد و امیدواریم کنفرانس امسال اثرگذاری بیشتری در جامعه جهانی داشته باشد.